Skip to content
Dołącz do nas!
facebook
pinterest
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku – www.pcpr.turek.pl
Call Support +48 63 289-24-06
Email Support sekretariat@pcpr.turek.pl
Location 62-700 Turek, Łąkowa 1
  • PCPR
    • Aktualności
    • Kontakt
    • Ochrona Danych Osobowych
    • Dostępność
    • Regulamin i Statut PCPR
    • Zadania PCPR
    • Wydziały w PCPR
      • Dział organizacyjny i ds. realizacji programów
        • Programy realizowane obecnie
        • Programy, których realizacja zakończyła się
        • Zamówienia publiczne
      • Dział rehabilitacji osób niepełnosprawnych
        • PFRON
          • Rehabilitacja społeczna
          • Powiatowa Społeczna Rada ds. osób Niepełnosprawnych
          • Orzekanie o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności
        • Wydarzenia i imprezy współfinansowane ze środków PFRON
          • Organizacje pozarządowe
          • Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Turku
          • Warsztat Terapii Zajęciowej w Turku
        • Wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego
      • Dział finansowo-księgowy
      • Dział ds. świadczeń i pomocy instytucjonalnej
        • Świadczenia
          • Świadczenia dla rodzinnej pieczy zastępczej
          • Świadczenia dla pełnoletnich wychowanków
        • Pomoc Instytucjonalna
          • Środowiskowy Dom Samopomocy w Turku
          • Dom Pomocy Społecznej w Skęczniewie
      • Dział ds. pieczy zastępczej
        • Instytucjonalna piecza zastępcza
        • Rodzinna Piecza Zastępcza
          • Informacje ogólne – Rodzinna Piecza Zastępcza
          • Zadania organizatora rodzinnej pieczy zastępczej
          • Zespół ds. rodzinnej pieczy zastępczej i jego zadania
          • Jak zostać rodziną zastępczą/prowadzący rodzinny dom dziecka
          • Proces kwalifikacji kandydatów na rodziny zastępcze
        • Wsparcie osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą
          • Szkolenia dla rodzin zastępczych
          • Grupa wsparcia
          • Wolontariat
          • Wsparcie rodzin pomocowych
      • Dział obsługi prawnej
        • Poradnictwo prawne
      • Punkt Interwencji Kryzysowej
        • Wykaz danych kontaktowych gdzie można uzyskać pomoc
        • Punkt Interwencji Kryzysowej przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Turku
        • Telefon zaufania dla osób potrzebujących pomocy
  • Rodzina zastępcza
  • Pobierz Pliki
  • Ochrona Zdrowia Psychicznego
  • Programy
    • Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej
      • Edycja 2022
      • Edycja 2023
      • Edycja 2024
    • Aktywny samorząd
      • Aktywny Samorząd 2025
        • Moduł I obszar A1
        • Moduł I obszar A2
        • Moduł I obszar A3
        • Moduł I obszar A4
        • Moduł I obszar B1
        • Moduł I obszar B2
        • Moduł I obszar B3
        • Moduł I obszar B4
        • Moduł I obszar B5
        • Moduł I obszar C1
        • Moduł I obszar C2
        • Moduł I obszar C3
        • Moduł I obszar C4
        • Moduł I obszar C5
        • Moduł I obszar D
        • Moduł I obszar E
        • Moduł II
      • „Aktywny samorząd” – treść programu
      • Informacja dot. realizacji Programu „Aktywny Samorząd”
    • Wyrównywania różnic miedzy regionami III
      • Informacja dot. realizacji Programu „Wyrównywania różnic miedzy regionami III”
    • Zajęcia klubowe w WTZ
      • Informacja dot. realizacji Programu „Zajęcia klubowe w WTZ”
    • Opieka wytchnieniowa
      • Edycja 2023
      • Edycja 2024
  • Projekty UE
    • Wsparcie deinstytucjonalizacji pieczy zastępczej w podregionie konińskim
    • O projekcie
    • Cele projektu

Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością – edycja 2025

Home > Aktualności > Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością – edycja 2025

Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością – edycja 2025

Posted on 05/08/202412/08/2024 by PCPR
0

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku informuje, iż ruszył nabór wniosków do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.

Realizacja Programu zaplanowana jest od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Program „Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością” dla jednostek samorządu terytorialnego – edycja 2025 jest współfinansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego.

Adresatami Programu są: 
1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
1) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
2) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
3) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
– wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
– wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
– wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
– wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem;
– usługa asystencji osobistej na terenie szkoły lub placówki oświatowej może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi.

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem.

Asystentem osobistym osoby z niepełnosprawnością mogą zostać osoby:
1. posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym lub
2. posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub
3. wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu.

Posiadanie doświadczenia, o którym mowa, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna, (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu.

W przypadku gdy usługi asystencji osobistej mają być świadczone na rzecz małoletnich, w odniesieniu do osoby, która ma świadczyć usługi asystencji osobistej, muszą zostać spełnione warunki określone w art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024 poz. 560), a także wymagana jest pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego małoletniego.

Karty zgłoszenia do programu wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w Powiatowym Pomocy Rodzinie w Turku, ul. Łąkowa 1, 62 – 700 Turek, tel. 63 / 280 11 37 w terminie do 20.08.2024r.

Ponadto do karty zgłoszenia należy dołączyć orzeczenie o stopniu niepełnosprawności / orzeczenie o niepełnosprawności.

UWAGA !!!

Zgłoszenie nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem do uczestnictwa w Programie. 
Niniejsze informacje mają posłużyć do opracowania diagnozy potrzeb oraz kalkulacji środków na realizację Programu w 2025r. 

Szczegółowe informacje o Programie dostępne na stronie:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

Karta zgłoszenia do programuPobierz
Karta zakresu czynnościPobierz
Klauzula RODOPobierz

ePUAP

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

SOW

Wyszukiwarka

Kalendarz

lipiec 2025
P W Ś C P S N
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« cze    

Archiwum

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie jest jednostką organizacyjną wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej, która realizuje zadania z zakresu pomocy społecznej, pieczy zastępczej i rehabilitacji społecznej oraz zawodowej mające na celu poprawę funkcjonowania rodziny, zapobieganie i przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym i dysfunkcjonalności rodzin.

Szybki kontakt
ul. Łąkowa 1
63 289 24 06
sekretariat@pcpr.turek.pl
© 2025 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku - www.pcpr.turek.pl | WordPress Theme: Enlighten
RODZINA ZASTĘPCZA

Skip to content
Open toolbar Narzędzia ułatwień dostępu

Narzędzia ułatwień dostępu

  • Zwiększ tekstZwiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Negatywny kontrastNegatywny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślenie linkówPodkreślenie linków
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Reset Reset