Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.pcpr.turek.pl, www.bip.powiat.turek.pl
Turek: Rekrutacja 2 koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w
ramach projektu systemowego pn. NA JUTRO PRACUJEMY JUŻ DZIŚ – Program
na rzecz osób niepełnosprawnych i wychowanków opuszczających placówki
opiekuńczo – wychowawcze oraz rodziny zastępcze z Powiatu Tureckiego,
realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku,
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 119916 – 2013; data zamieszczenia: 26.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku , ul. Łąkowa 1, 62-700 Turek, woj. wielkopolskie, tel. 063 2892406, faks 063 2892224.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.turek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rekrutacja 2 koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w ramach projektu systemowego pn. NA JUTRO PRACUJEMY JUŻ DZIŚ – Program na rzecz osób niepełnosprawnych i wychowanków opuszczających placówki opiekuńczo – wychowawcze oraz rodziny zastępcze z Powiatu Tureckiego, realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Rekrutacja 2 koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w ramach projektu systemowego pn. NA JUTRO PRACUJEMY JUŻ DZIŚ – Program na rzecz osób niepełnosprawnych i wychowanków opuszczających placówki opiekuńczo – wychowawcze oraz rodziny zastępcze z Powiatu Tureckiego, realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, do wykonywania zadań zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t. j. Dz. U. z 2013r. poz. 135 ze zm.).
1.Liczba zadań (części) – 2: Zadanie 1 – Rekrutacja koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej dla 14 rodzin zastępczych oraz rodzinnych domów dziecka zamieszkałych na terenie gmin i miast powiatu tureckiego. Realizowanie zadania w wymiarze nie większym niż 120 godzin miesięcznie. Zadanie 2 – Rekrutacja koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej dla 15 rodzin zastępczych oraz rodzinnych domów dziecka zamieszkałych na terenie gmin i miast powiatu tureckiego. Realizowanie zadania w wymiarze nie większym niż 120 godzin miesięcznie.
2.Rodzaj umowy: Umowa o świadczenie usług, do której zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny stosuje się przepisy dotyczące zlecenie (umowa zlecenia).
3.Do zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej będzie należało w szczególności:
1) udzielanie pomocy wyznaczonym rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinny dom dziecka
w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej,
2) przygotowanie we współpracy z asystentem rodziny / pracownikiem
socjalnym i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom
dziecka planu pomocy dziecku,
3) praca w środowisku rodzin zastępczych i rodzinnego domu dziecka,
4) pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinny dom dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu,
5) zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinny dom
dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym
psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej,
6) udzielenie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej,
7) konsultacje przy ocenie rodziny zastępczej i prowadzącego rodzinny dom dziecka,
8) organizowanie pomocy i wsparcia osobom sprawującym pieczę zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia,
9) organizowanie dla rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka pomocy wolontariuszy,
10) współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z podmiotami realizującymi zadania na rzecz dziecka i rodziny,
11) udziałw posiedzeniach Zespołu Wsparcia Rodziny,
12) udział w posiedzeniach Zespołu realizującego projekt systemowy,
13) udział w dokonywaniu oceny sytuacji dziecka i rodziny zastępczej,
14) opiniowanie zasadności przenoszenia dziecka w ramach różnych form
pieczy zastępczej i ewentualnego powrotu do domu rodzinnego,
15) pomoc w opracowaniu programu usamodzielnienia,
16) prowadzenie miesięcznych kart czasu pracy,
17) prowadzenie miesięcznych kart kontaktów i pracy koordynatora z rodziną zastępczą,
18) sporządzanie miesięcznych sprawozdań z wykonywanych obowiązków,
19)przedstawienie końcowego sprawozdania z efektów pracy rodzinnej pieczy zastępczej,
20) właściwe prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją projektu i
gromadzenie ich w miejscu określonym przez Dyrektora PCPR,
21) wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR.
4.Wykonawca przeznaczy na pracę z rodzinami i współpracę z instytucjami (w szczególności powiatowym centrum pomocy rodzinie – organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, sądem, ośrodkami pomocy społecznej, kuratorami, policją, poradnią psychologiczno – pedagogiczną, szkołami, przedszkolami, gminnymi komisjami rozwiązywania problemów alkoholowych, zespołami interdyscyplinarnymi, ośrodkami adopcyjnymi, jednostkami służy zdrowia) nie więcej niż 120 godzin miesięcznie (jeden koordynator). Ilość godzin przeznaczonych na udzielanie pomocy danej rodzinie, współprace z ww. instytucjami jest uzależniona od zapotrzebowania na pracę z rodziną.
5.Zamawiający zastrzega możliwość zmiany liczby rodzin zastępczych, określonych w danym zadaniu, w których koordynator będzie świadczył usługi według potrzeb Zamawiającego.
6.Wykonawca będzie uczestniczył w Zespołach zwoływanych przez Zamawiającego w wyznaczonych przez niego terminach.
7.Wykonawca będzie prowadził i przekazywał dokumentację danej rodziny według wzoru ustalonego przez Zamawiającego.
8.Wykonawca będzie informował Zamawiającego o stanie wykonania przedmiotu umowy.
9.Wykonawca zobowiązany jest do systematycznego podnoszenia
kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności
przez udział w szkoleniach
i samokształcenie.
10.Wykonawca poniesie wszelkie koszty i ryzyko związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, tj. m.in. Wykonawca we własnym zakresie organizuje sposób przybycia do miejsca wykonywania zadań i ponosi z tego tytułu wszelkie koszty.
11.Koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej może być osoba, która:
1) posiada wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika
specjalna, psychologia, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o
rodzinie lub,
2) posiada wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione
studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o
rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki
opiekuńczo – wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy
z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina
zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka,
3) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz ich władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
4) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do Wykonawcy wynika z tytułu egzekucyjnego,
5) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz pełnię praw
publicznych, nie była karana za umyślne przestępstwo ścigane z
oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 6) stan
zdrowia pozwala na zatrudnienie na stanowisku – koordynator rodzinnej
pieczy zastępczej i pełnienie wynikających z niego obowiązków,
7) posiada prawo jazdy kat. B i samochód do dyspozycji, będzie w pełni
dyspozycyjna w czasie wykonywania zadań w ramach projektu,
8) w przypadku osoby zaangażowanej w więcej niż jednym projekcie jako
personel projektu, jej łączne zaangażowanie w realizację zadań we
wszystkich projektach NSRO nie przekracza 240 godzin miesięcznie.
12.Dodatkowymi wymaganiami nie będącymi warunkiem udziału w
postępowaniu, które będą brane pod uwagę w procesie oceniania ofert są:
1) doświadczenie pracy z dzieckiem i rodziną lub jako rodzina zastępcza albo prowadzący rodzinny dom dziecka,
2) predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, komunikatywność,
staranność, cierpliwość, samodzielność, kreatywność, dobra organizacja
pracy, zdolność do samodzielnej pracy w warunkach stresu, umiejętność
współpracy,
3) wykażą się znajomością przepisów: ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o
wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (t. j. Dz. U. z 2013r. poz. 135
ze zm.), ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z
2013r. poz. 182 ze zm.), ustawy z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i
opiekuńczy (t.j. Dz. U. z 2012 poz. 788), ustawy z dnia 29 lipca 2005r.
o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493 ze
zm.), wiedzą z zakresu zasad funkcjonowania administracji publicznej, w
szczególności samorządu terytorialnego.
13.W przypadku, gdy Wykonawca prowadzi działalność gospodarczą to przedmiot działalności winien obejmować świadczenie usług pomocy społecznej, a osoba, która będzie wykonywała zamówienie winna spełniać wymogi określone wyżej.
14.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
UWAGA! Zaoferowanie przedmiotu zamówienia sprzecznego z powyższymi wymaganiami skutkować będzie odrzuceniem oferty.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.00.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i posiadaniu uprawnień oraz dokumentów wymienionych w pkt. 8 SIWZ.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i posiadaniu uprawnień oraz dokumentów wymienionych w pkt. 8 SIWZ.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i posiadaniu uprawnień oraz dokumentów wymienionych w ogłoszeniu i SIWZ.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i posiadaniu uprawnień oraz dokumentów wymienionych w pkt. 8 SIWZ.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
-
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości
lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; - oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert; - aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie –
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wnioskówo dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy (Załącznik Nr 1 do SIWZ). 2) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (Załącznik Nr 2 do SIWZ). 3) Oferta wykonawcy sporządzona według wzoru załączonego do SIWZ (Załącznik nr 3 do SIWZ). 4) Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające co najmniej 2 – letnie doświadczenie zawodowe w pracy z dzieckiem i rodziną lub jako rodzinna zastępcza albo prowadzący rodzinny dom dziecka (Załącznik nr 4 do SIWZ). 5) Wykaz informacji na temat kwalifikacji zawodowych i kwalifikacji oraz predyspozycji niezbędnych do wykonywania zamówienia (Załącznik nr 5 do SIWZ). 6) Parafowany przez Wykonawcę wzór umowy zlecenia (Załącznik nr 6 do SIWZ).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 – Cena – 70
- 2 – Doświadczenie Wykonawcy – 20
- 3 – Rozmowa kwalifikacyjna – 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany liczby rodzin zastępczych, określonych w danym zadaniu, w których koordynator będzie świadczył usługi według potrzeb Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcpr.turek.pl, www.bip.powiat.turek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku, ul. Łąkowa 1, 62 – 700 Turek, województwo wielkopolskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.04.2013 godzina 15:30, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Turku, ul. Łąkowa 1, 62 – 700 Turek, województwo wielkopolskie, pokój nr 2 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia realizowany jest w związku z realizacją projektu systemowego Na jutro pracujemy już dziś w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak